Business Finlandin pääjohtaja Nina Kopola toteaa Maito ja me -lehden sivuilla 22−25, että suomalaisella elintarviketeollisuudella on juuri tähän aikaan sopivia vahvuuksia, kun kuluttajat haluavat terveellistä, vastuullista, itselle hyvää ruokaa.
Henkinen hyvinvointi vaikuttaa arkeemme ja elämäämme yhtä paljon kuin fyysinen terveys. Työ ja terveys -palstalla käsitellään sukupolvenvaihdosta ja tilasta luopumista − asioita, jotka ovat sukupolvien
ketjussa tiloilla säännöllisin väliajoin esillä. Tilasta luopuminen menee parhaimmillaan hyvin, mutta
tilanne nostattaa pintaan väistämättä suuria tunteita. Psykoterapeutti Toni Mäkelä on auttanut maatiloja
sukupolvenvaihdoksissa, ja hänen havainnoistaan voit lukea sivuilta 40−41.
Valion uudistunut omistajastrategia linjaa, että jatkossakin toimintamme tavoite on maksaa omistaja-
yrittäjille hankintaosuuskuntien kautta eurooppalaisten meijeriyritysten parhaimmistoon kuuluvaa tilitys- ja tuottajahintaa maidosta. Siirtyminen sopimustuotantoon varmistaa pitkällä tähtäimellä sen, että Valio jalostaa vastaanotetun maidon parasta lisäarvoa tuottaen.
Tänä syksynä Valio-ryhmän tarjoamia uusia tuotteita ja palveluita omistajayrittäjille ovat esimerkiksi
Valma-kivennäiset ja Valio Carbo® Ympäristölaskuri. Tulettehan aktiivisesti mukaan esimerkiksi Ympäristölaskurikoulutuksiin, koska etänä järjestettävissäkin tilaisuuksissa tapaat kollegoita ja saat omalle arkityöllesi vastapainoa. Tervetuloa!
Katso lisää artikkeleita